Winterregels en tarieven

Geplaatst: 28-02-2017

Medio maar (o.a. afhankelijk van temperatuur en weer) zullen de winterregels en tarieven weer vervallen.
In de “winter” was de baan alleen qualifying vanaf de oranje teeinggrounds. Ook de draagtassen verplichting (of de uitzondering hierop: de noppenwinterbanden op uw trolley), zal in medio maart worden opgeheven. We kondigen dit aan via de baanstatus op onze website.

Vanaf het moment dat de baan weer volledig qualifying is, zullen ook de “winter” tarieven voor uw introduces verleden tijd zijn en de standaard tarieven weer gelden. Kortom: het gebruik van de term “winter” in deze is dus niet geheel correct/juist.

Waarom zijn er wintergreens?

29 november 2016 Redactie GOLF.NL

Niels Dokkuma werkt als agronoom voor de NGF. Een agronoom is een teelttechnicus/landbouwkundige en houdt zich bezig met duurzaam onderhoud en beheer van golfbanen.

Veel golfers vragen zich misschien af waarom de vlag op de wintergreens geplaatst wordt of waarom de golfbaan gesloten is in de winter. In deze video legt Niels uit hoe dat precies zit. In beide gevallen is het niet om de golfer te pesten maar voor behoud van de baan en een betere kwaliteit van de greens vanaf het voorjaar.