WildWedstrijd 28 okt 2018

Geplaatst: 05-11-2018

Dankzij de overgang van zomer- naar wintertijd waren er op zondag 28 oktober 82 deelnemers. In prachtig herfstweer waren zij, verdeeld over 21 teams, al vroeg aanwezig om mee te dingen naar de prijzen voor de herfsttrofee wedstrijd. De spelvorm was stableford Four Ball Better Ball en om het aantal stablefordpunten op de scorekaart in de perken te houden was het met een 80% verrekening van de playing handicap.

De eerste teams waren al ruim binnen de geplande vijf uur “looptijd” binnen. De uiteindelijke winnaar was het team van vader Hein en zoon Ronan Hermans met een score van 41 stablefordpunten. Zij mochten als eerste van de 10 prijswinnende teams kiezen uit de rijk gevulde tafel met wild- en gevogeltegerechten en wijn. Zij werden op de voet gevolgd door 2 teams met een gelijke score van 37 stablefordpunten. Op basis van de prestaties op de laatste negen holes werd het team van Kees en Hélène Evers tweede. De winnaars van 2017, Jan Dimmers en Jos Bierens, werden dit jaar derde. De verdere uitslag tot en met de tiende plaats is terug te vinden op de website van Golfclub Midden-Brabant.

De herfsttrofee werd afgesloten met een wildbuffet geserveerd door de Brasserie. Hiervan genoten driekwart van de deelnemers. Voor alle foto’s klik HIER.

de trotse winnaars van de Herfsttrofee 2018
Ronan (links) en Hein Hermans