WIJ ZIJN KAMPIOEN!!!

Geplaatst: 17-07-2017

Vrijdag 7 juli moesten we om 17.00 uur op de golfclub van de Efteling zijn.
Als je 'Efteling ' hoort dan gaat je hart al wat sneller kloppen natuurlijk. Zouden we ons sprookje nog een keer waar kunnen maken?
We hadden al erg veel punten maar er moest er nog meer bij komen. Anne en Hidde deden deze keer niet mee en zij hadden al voor veel punten gezorgd.
Met een gouden Eftelingmunt op zak, voor de maaltijd na de wedstrijd, gingen we naar de driving range en de putting green.
Gelukkig, er was heel wat veranderd dit jaar. Vorig jaar moesten we nog negen holes van de grote baan lopen. Dat was ver, zeker als je op bv hole 4 moest beginnen.
Dit jaar mochten we de drie holes van de par3 baan spelen en zes ingekorte holes van de grote baan . Dat scheelde heel veel.

Team 1 speelde de eerste hole geweldig. De eerste FLAG wonnen ze en ze verdienden dus een armbandje en als een echt team kozen ze beiden een gele. Tijn en Lauren wisselden elkaar goed af, super mooie teeshots, en dat waren toch flinke afstanden tussen 100 en 130m. Maar ook mooie chips en hele knappe putts. Uiteindelijk hadden ze een hole gelijk gespeeld en de andere allemaal gewonnen.
3 punten binnen. Super knap!
Bij het team van Jules, Vincent en Thibaut was het erg spannend en werden de punten gedeeld. Knap gespeeld. 1 1/2 punt binnen.
Lars en Bowen wonnen de eerste en de derde FLAG en speelden de tweede gelijk .
Ze hadden ook als een echt team gespeeld en pasten prima bij elkaar. 2 1/2 punt binnen! Een fantastisch resultaat. Dat waren al 7 punten!!!
De flight van Joep en Sem haalde ook een punt binnen. Dus 8 punten in totaal. Prima!

Na de wedstrijd stond er een heerlijk pastabuffet klaar! Dit werd enthousiast ontvangen.
Na deze maaltijd kwam eindelijk de uitslag, dat was lang wachten hoor.
Op de laatste plaats was de Haenen geëindigd met 13 punten. Op de gedeelde tweede plaats stonden de Efteling en Prise d'Eau met 21 punten en de eerste plaats was dus voor MIDDEN-BRABANT met 33,5 punten!!!!
KAMPIOEN.....het was ons weer gelukt! Geweldig.
Samen op de foto en dan naar huis met een trots gevoel.
Nu willen we nog Brabants kampioen worden. We spelen deze wedstrijd tegen Almkreek op 1 oktober.
Daarna komen nog het Nederlandse kampioenschap en als laatste de Benelux wedstrijd.

Heel spannend maar we kunnen nog veel oefenen eer het zover is.

Wie weet ……

Voor alle foto's, zie FOTOALBUM