Wedstrijdverslag Nederlands kampioenschap golfsixes

Geplaatst: 05-11-2018

Wederom een verslag van Finy:

Zondagochtend kwart over zes, de wekker loeit, nee toch het is zondag....uitslapen!
Maar dan....finalewedstrijd spelen op golfclub de Goyer. Dus opstaan.
Kwart over zeven wegrijden om negen uur worden we verwacht. Het is tegen het vriespunt buiten, de ramen van de auto moeten schoongekrabt worden. Dat zal niet meevallen straks.
De vlaggen van Golfsixes begroeten ons op de golfclub, het eerste wat opvalt zijn de enorme diepe bunkers, oo jee daar mag de bal niet invallen. Verder een heel mooi clubhuis met een enorm terras op hoogte.
Ranja staat al klaar dus we drinken eerst gezellig koffie en ranja met de ouders. Dan inslaan en putten. Antoine heeft nog een verrassing, een peptalk van Duane en de andere kinderen, een leuk filmpje live vanaf Midden-Brabant. Ze wensen ons heel veel succes en plezier.
Dan worden de teamfoto's genomen en begeleiders bekend gemaakt. Wij spelen de eerste wedstrijd tegen De Goyer. ...Ooooo, dat is niet fijn, zij hebben thuisvoordeel . Deze par drie baan heeft een grote diversiteit in holes, enorme bunkers, grote waterpoel, hele lange holes en zeer korte holes. De greens liepen als een tierelier en daar lag dan ook het verschil in spel met onze tegenstander. Wij zijn deze snelheid niet gewend en kregen geen grip op deze greens, wat was dat moeilijk! Eigenlijk ging de wedstrijd gelijk op, maar het putten van de Goyer was echt beter.
Super jammer, we verloren deze wedstrijd en waren echt teleurgesteld. Eigenlijk wilden enkelen van ons wel naar huis, want om de derde of vierde plaats spelen vonden ze wat minderwaardig.
Na een heerlijke lunch, pasta met gehaktballetjes en een hotdog, herstelden we ons en gingen we de wedstrijd tegen Houtrak aan. Deze wedstrijd was nog spannender, wat werden er veel holes gelijk gespeeld. Na acht holes was de stand bij flight 1 en 2 gelijk. Flight 1 verloor die laatste hole, flight 2 won de laatste hole. Stand 1-1. Hoe zou flight 3 gespeeld hebben?
Ze zaten al in het clubhuis "En?", vroegen we. " Gewonnen", riepen ze. Wat een geluk, deze dag werd met een dik verdiende derde plaats beloond. Derde van Nederland worden dat is toch geweldig! Heel hartelijk gefeliciteerd allemaal, jullie hebben geweldig gespeeld. Met een medaille, golfballetjes met eigen naam erop en een goodiebag reden we voldaan naar huis.

Foto's volgen