Voorlopig PITCHEN en CHIPPEN oefenen op de par 3 baan!

Geplaatst: 07-06-2019

Een tijd terug hebben we in een nieuwsbrief bericht dat we mogelijk in de toekomst op de '9 holes par 3 baan' ruimte gaan creëren om de pitch techniek en chip techniek beter te kunnen oefenen.

Deze wens om de onderdelen 'Chippen en Pitchen' beter te kunnen boefenen komt bovendien ook naar voren uit de 'Players First' enquête

We hebben verschillende ideeën in de pijplijn zitten....we houden u hiervan op de hoogte
Voorlopig hebben we besloten om het volgende te proberen/testen en voor de rest van het huidige golfseizoen aan te zien:

Vanaf donderdag 6 juni mag men op de gehele 9 holes par 3 baan pitchen en chippen oefenen. We komen hiermee tegemoet aan de wens om het korte spel nog beter en uitdagender te kunnen oefenen.

HIERBIJ DIENT MEN WEL DE VOLGENDE REGELS IN ACHT TE NEMEN:

• men mag met meerdere EIGEN ballen op een hole van de par 3 baan het chippen en/of pitchen oefenen. Gebruik eventueel hiervoor een eigen buis/tasje (GEEN lege emmers van de driving range en zeker GEEN driving rangeballen).
  • men mag alleen chippen/pitchen richting de green van de hole waar men zich bevindt
  • LET OP: spelers/flights die een 'gewone' ronde lopen (met één eigen golfbal) op de par 3 baan hebben ALTIJD voorrang. Zij dienen zich ook altijd aan te melden voor de par 3 baan aan de zuil of receptie. Aanmelden voor de par 3 baan hoeft niet als u het chippen/pitchen gaat oefenen met meerdere ballen op één hole.
  • bent u rond een green aan het chippen/pitchen, kijk dan af en toe naar de afslag van die hole of een speler/flight wil afslaan.
  • ga dan netjes op voldoende afstand van de green staan, wenk dat de persoon/flight mag afslaan en houd de bal van hem/haar goed in de gaten!
  • heeft de speler/flight, die bezig is aan een 'gewone' ronde, uitgeholed hervat dan uw oefeningen met chippen/pitchen
  • Let natuurlijk altijd op elkaars veiligheid
  • Spelen / oefen op de par 3 baan met driving range ballen is VERBODEN. Bij herhaling zullen we helaas maatregelen moeten treffen.
  • Zorg dat u natuurlijk altijd de golfregels en etiquette hanteert. Herstel dus bijv. ook de gemaakte pitchmarks.
  • Oefen niet te veel/lang vanaf één plaats i.v.m. beschadiging grasmat.

Succes en veel plezier.
Eventuele opmerkingen/ervaringen over deze 'test-fase' graag doorgeven via info@golfclubmiddenbrabant.nl