Verandering van regels per 1/1/2019

Geplaatst: 20-12-2018

BAANLES ZATERDAG 26 JANUARI 2019 GAAT NIET DOOR EN WORDT VERZET

Op ............ wordt de eerste praktijkles gegeven op de kleine baan. Wij willen graag in de baan laten zien wat de gewijzigde regels precies inhouden in een praktijksituatie.

Wij nodigen u van harte uit om zich in te schrijven op het formulier in de hal. Dit geeft ons inzicht in de hoeveelheid mensen die gaan komen.

Vergeet niet uw telefoonnummer te vermelden; bij groot aanbod moeten we wellicht uitwijken naar een tweede bijeenkomst.

Wij zien uw graag op ............. op de kleine baan.

R&HCie
Pro’s

INSCHRIJVEN OP LIJST IN ENTREE VAN CLUBHUIS

Wist u dat deze regels per 1 januari 2019 zijn ingegaan:

-Droppen van kniehoogte.

-Meten van de dropzone doet u met de langste club in de tas behalve de putter.

-U moet droppen in en spelen vanuit de dropzone.

-Om de dropzone te bepalen gebruikt u steeds een REFERENTIEPUNT.

-Zoektijd wordt 3 minuten.

-Het per ongeluk bewegen van de bal tijdens het zoeken levert geen strafslag op. WEL TERUGPLAATSEN.

-Geen straf meer als u de bal per ongeluk 2 keer raakt. Telt dus voor 1 slag.

-Geen straf meer als uw bal per ongeluk uzelf raakt of uw uitrusting .

-Geen straf meer als uw bal de vlaggenstok raakt als u ervoor kiest om deze in de hole te laten staan.

- Spikemarks en andere beschadigingen mogen worden gerepareerd op de green.

- Als u de bal per ongeluk beweegt op de green, bv. tijdens een oefenputt, moet deze worden teruggeplaatst. GEEN STRAFSLAG.

- Als de bal op de green verrolt nadat deze is gemarkeerd, opgepakt en teruggeplaatst. GEEN STRAF, WEL TERUGPLAATSEN.

- Waterhindernissen worden voortaan hindernissen genoemd en daarin mag u losse natuurlijke voorwerpen wegnemen.    Als hierbij de bal verrolt 1 STRAFSLAG EN TERUGPLAATSEN.

-  Tevens mag u in de hindernis grounden en een oefenslag maken zonder straf, eigenlijk net zoals op de fairway en in de rough.

-  U mag een hindernis volgens de regels ontwijken als voor tenminste 95% zeker is dat de bal daar in ligt.

-  Ook in bunkers mag u losse natuurlijke voorwerpen wegnemen. Als de bal hierbij verrolt 1 STRAFSLAG EN TERUGPLAATSEN.

-  U mag geen zand raken in de bunker in de directe omgeving van de bal, geen proefslag maken en geen zand testen met club of hand.  Elders in de bunker even leunen op de club mag wel.

-  Als extra optie bij een onspeelbare bal in de bunker mag u buiten de bunker droppen. In rechte lijn met de vlag terug en droppen in de dropzone. Wel 2 STRAFSLAGEN.

-  Net als voorheen mag u overal losse obstakels  weghalen.  Als de bal hierbij verrolt TERUGPLAATSEN.

-  De caddie of partner mag niet helpen bij het innemen van de stand door bv. achter de speler te gaan staan.

R&H commissie

Zie ook de video's op onze website

Hieronder een samenvatting van de veranderingen: