UPDATE: Vanaf maandag 3 september jaarlijks 'groot onderhoud' aan de fairways

Geplaatst: 17-08-2018

Bericht van 29 augustus 2018

Beste golfers,

Vanaf maandag 3 september worden voor ongeveer de periode van 10 dagen alle fairways geverticuteerd, geprikt en doorgezaaid (= jaarlijks groot onderhoud).

Het is het mogelijk dat dagelijks (m.u.v. het weekend) 1 of 2 holes gesloten zijn. Deze kunnen dan dus niet gespeeld worden.

Op de hole(s) die gesloten zijn, zal dan een bordje bij de teeboxen staan dat deze hole dient te worden overgeslagen.

Excuses voor het eventuele ongemak!

De directie en greenkeepers

Vanaf maandag 20 aug. 'groot jaarlijks onderhoud'

Bericht van 17 augustus 2018

Beste golfer,

Vanaf maandag 20 aug. wordt op de golfbaan voor ongeveer de komende 3 weken ‘groot jaarlijks onderhoud’ gepleegd .
Hier kunt u mogelijk enige hinder van ondervinden.
Houd hiervoor de baanstatus op de website in de gaten en het infobord buiten bij de entree.

Wat voor onderhoud?

1. GREENS:
  • Eind augustus of begin september holbeluchten met fijne pennen
  • 2 keer doorzaaien met roodzwenkgras
  • Om de 2 weken een lichte bezanding
  • In het najaar mogelijk een diepe beluchting.
  1. TEES:
  • Verticuteren om vilt te bestrijden
  • Diep Beluchten
  • Doorzaaien in 2 richtingen met 2 verschillende grassoorten nl. engels raai- en roodzwenkgras.
  1. FAIRWAYS:
  • Verticuteren om vilt te bestrijden
  • Diep beluchten 18 mm pennen vol
  • Doorzaaien met 2 verschillende grassoorten
  • Bemesten

We kunnen nu nog niet exact zeggen op welke dag/datum welke werkzaamheden plaatsvinden, omdat het meeste 'groot onderhoud' door externe partijen gebeurd. Dus wij zijn altijd afhankelijk van hun planning en natuurlijk bovendien het weer.
De baanstatus op de website en het infobord zullen we actueel houden, zodat men op de hoogte wordt gehouden van de werkzaamheden.

Let op:

• Mochten er bijv. werkzaamheden zijn aan de fairways, dan kan het zijn dat die dag telkens één hole gesloten is (wordt dan aangegeven met een bordje bij die hole).
  • Mochten er bijv. werkzaamheden zijn op de teeboxen, dan kan het zijn dat men vanaf de fairway af moet slaan op die hole.

Veel golfplezier!

De directie en greenkeepers