RyderClub: hot en nog eens hot

Geplaatst: 15-07-2018

Om de RyderClub beker werd dit jaar op zaterdag 14 juli gestreden. Er werd door 48 teams aan deze wedstrijd deel genomen.
Het was een warme dag. Heel warm. Zeker om 27 holes te spelen. Ondanks of misschien dankzij de warmte, werd er fanatiek gestreden.

De RyderClub is een bijzondere wedstrijd die zich ieder jaar in een grote belangstelling mag verheugen. Er wordt door teams van twee personen aan deelgenomen. Alle deelnemers spelen in de ochtenduren, in teamverband, 9 hole FBBB en 9 holes Foursome.
’s Middags speelt het ene teamlid 9 holes American Strokeplay en het andere 9 holes Stableford.
De uitkomsten van deze vier wedstrijden bij elkaar opgeteld leiden tot het eindresultaat.

De eerste flights gingen om 8:00 uur op hole 1 en 10 van start. Na een pauze voor iedereen van ongeveer een uur begonnen de eersten in de middag aan hun single wedstrijden. Rond de klok van half zes was iedereen weer terug en was het wachten op de einduitslag.

Voor de wedstrijdleiding is het ook een bijzondere wedstrijd. Vier verschillende onderdelen in een wedstrijd vraagt de nodige concentratie bij het vele rekenwerk. Op wat kleine schoonheidsfoutjes na is dat goed gelukt.

De uitslag (eerste vijf):

1. en winnaar RyderClub: Marion Reijrink en Hein Hermans
  2. Ad Vugts en Pieter Bijvoet
  3. Ans Vermeulen en Ina vermeer
  4. Frank van Limpt en Ad de Bruijn
  5. Jan Beelen en Job Verbunt

Verslag van de winnaars:

Op zaterdag 14 juli stonden 48 teams aan de start voor de jaarlijkse RyderClub wedstrijd. Op het allerlaatste moment  hadden wij nog van teamgenoot gewisseld. Ik zou deze wedstrijd nu spelen met Hein Hermans, wat later bleek een gouden wissel te zijn.  Er moesten 27 holes gespeeld worden en daarom starten de eersten al om 8 uur ’s morgens. Het was natuurlijk weer prachtig weer. Voor de lunch liep iedereen 18 holes. Op hole 1 tot 9 een foursome wedstrijd waar we om de beurt moesten slaan en hole 10-18 een four ball better ball. Na de lunch liep het teamlid met de laagste handicap american strokeplay op hole 1-9 en de andere speler stableford op 10-18.  Wij starten met 4BallBetBall waar we na 9 holes uitkwamen op -3. Daarna het om de beurt slaan waar we -2 scoorden. Dus halverwege stonden we er goed voor. Nu nog consolideren, maar dat is bij golf makkelijker gezegd als gedaan.

Toch liep het na de pauze ook als een trein, alles viel en ik scoorde -4 en Hein liep 19 punten dus -1 en eindigden op een  geweldige totaalscore van -9, waarbij we Ad Vugts en Pieter Bijvoet 3 slagen voor bleven.

Rond 18 uur was de prijsuitreiking met vele grote prijzen gesponsord door Club. De eerste 10 teams hadden prijs en ook werden de 15e,25e,35e,45e beloond. Al met al een geweldig gezellige teamwedstrijd en we vertrokken rond 21 uur huiswaarts na een lange dag met een super resultaat.

Namens alle deelnemers wil ik Jan Bols en Hein Nijhuis bedanken voor de wedstrijdleiding, het team van Joost voor de versnaperingen, Club voor de sponsering, onze flightgenoten voor de gezelligheid, iedereen voor het meespelen en hoop volgend jaar weer op een grote deelname.

Marion Reijrink