Protocol bij mist en onweer (+ tips bij hitte)

Geplaatst: 20-06-2018

MIST PROTOCOL:

Indien het zicht minder is dan 100 meter wordt de baan gesloten. Is de baan wel open (dus bijv. wel mistig maar meer dan 100 meter zicht) maar ziet u op de eerste tee de bunkers niet, speel dan uw bal niet buiten uw zicht bereik op dat moment. Als iedereen zich hieraan houdt is dat voor u, uw mede golfers/clubleden en de greenkeepers hun veiligheid!

Let op: spelen in mist is altijd op eigen risico.

ONWEER PROTOCOL:

Exploitant en bestuur wijzen u met nadruk op uw EIGEN verantwoordelijkheid inzake hoe te handelen bij onweer. U dient zelf te beslissen wanneer u uw spel onderbreekt om te gaan schuilen.

Als u gaat schuilen is het raadzaam uw tas niet in de directe omgeving van de schuilplaats neer te zetten.
Het eventuele gebruik van het alarmsignaal is slechts een ondersteunende maatregel en het gebruik kan door voorkomende afwezigheid van receptie en of marshals niet gegarandeerd worden. Bij wedstrijden bent u na het afgaan van het signaal verplicht de baan te verlaten; na het volgende signaal kan de wedstrijd hervat worden.

HITTE:

GEBRUIK UW GEZONDE VERSTAND!!!!
Deze 'eigen verantwoordelijkheid' zouden we ook op dit item kunnen loslaten: hitte!
U bent zelf verantwoordelijk voor uw eigen gezondheid en welbehagen. Soms zien we mensen van de baan komen dat je denkt: onverantwoordelijk. Het gaat niet om een hoekhuis! Het is maar een spelletje.....

Let op:

• Neem allereerst voldoende water mee en vul dit eventueel zelf aan na hole 7 en/of 9 bij onze nieuwe stokkenwasplaats/drinkwater.
  • De marshal KAN water bij zich hebben, maar dit is niet zijn taak en plicht.
    Reken daar dus niet te veel op.
  • Daarnaast MAG u natuurlijk ook best stoppen hoor, met het golfrondje! Als u zelf vindt dat het te warm is (of onweert of te veel regent of……) dan stopt u toch gewoon. Geen schande. Volgende keer weer: nieuwe ronde, nieuwe kansen.

TIP: kom anders eens ‘s avonds een (extra) rondje lopen: heerlijk en rustig!!

Deze informatie is ook terug te vinden op de website achter de 'leden login':

• Menu 'leden'
    • Submenu 'reglementen & protocollen'