Pitchmarks herstellen!

Geplaatst: 05-05-2015

OPROEP: Pitchmarks repareren A.U.B.!!

De afgelopen tijd komen onze greenkeepers, marshals en oplettende leden helaas weer veel pitchmarks tegen op de greens.
De marshals hebben afgelopen week gecontroleerd en met regelmaat hebben ze per green rond de 25 pitchmarks kunnen herstellen. DIT IS ZONDE!
Dit is natuurlijk niet de taak van onze greenkeepers en marshals, maar van u zelf. Bovendien heeft u er zelf ook last van als de pitchmarks zich bijv. bevinden in uw put-lijn.
Daarnaast zijn de greens afgelopen week geprikt en belucht waardoor ze nu zachter dan normaal zijn. Hierdoor zullen nog eens meer en vaker pitchmarks dan normaal ontstaan.
Dus extra aandacht hiervoor. Zorg dat u altijd een pitchvork bij u heeft en uw eigen pitchmarks repareerd.
Als u er meer tegen komt mag u deze natuurlijk (zonder oponthoud te veroorzaken) ook repareren.

Het is bewezen dat als een pitchmark meteen wordt gerepareerd hij binnen 24 uur helemaal hersteld. Als een pitchmark NIET binnen 2 uur wordt gerepareerd, dan duurt het maar liefst 2 MAANDEN voordat deze in zijn geheel hersteld.

Hoe repareer ik een pitchmark?

Graag ten allen tijden aandacht voor het repareren van de pitchmarks.

Hieronder een plaatje over het repareren van een pitchmark.