Monique Kies wint maandagavondinloop competitie

Geplaatst: 06-09-2017

Van 12 juni tot en met 28 augustus werd er op de maandagavond een inloopcompetitie gehouden over 9 holes. Op de finaledag wist Monique Kies met 22 stablefordpunten niet alleen de dagprijs in de wacht te slepen maar ook de eerste prijs in de competitie. Haar totale score over de vijf best gespeelde wedstrijden was 100 stablefordpunten. Een vereiste was wel dat men op de finaledag mee moest spelen want deze telde mee. Op de tweede plaats eindigde Mark de Bruijn met 97 stablefordpunten gevolgd door Jan Roest met 93 stablefordpunten.

Vermeldenswaardig is zeker de prestatie van de 11 jarige Jurre Peters die op de finaledag de score van Monique evenaarde en de tweede prijs behaalde. Daarbij liet hij zijn vader Dennis met 3 punten achter zich.

In totaal hebben 84 deelnemers aan de maandagavondinloop deelgenomen waarvan meer dan de helft meer dan viermaal meespeelde. De deelname was hoog, gemiddeld 29 deelnemers per avond wat op het eind van de competitie voor de laatst gestarte flight soms problemen gaf met het volgen van de vlucht van de golfbal. Duidelijk is wel dat ook in 2018 deze inloop op de wedstrijdagenda terug zal komen.