Mixed-wedstrijd deelnemers steunen Gijsje Eigenwijsje

Geplaatst: 20-10-2017

Op 19 oktober werd de jaarlijkse benefiet mixed-wedstrijd gespeeld. Zoals gebruikelijk mocht de winnaar van de benefietwedstrijd van 2016, Liesbeth Donselaar, bepalen waar de opbrengst van dit jaar heen zou gaan. Liesbeth koos voor de Stichting Gijsje Eigenwijsje. Gijs Baeten was een levenslustig kind. In 2011 kreeg hij op 8 jarige leeftijd te horen dat hij hersenstamkanker had en nog maar 3 tot 6 maanden te leven zou hebben. Het was de wens van Gijs om ook andere kinderen met een levensbedreigende ziekte een 'weekje weg' te laten ervaren, een warm rustpunt voor het gezin in een heftige periode. Voor dat kind/gezin wordt het mogelijk gemaakt een aantal dagen samen door te brengen, weg van het ziekenhuis, weg van de hectiek. De stichting biedt het gezin een gratis verblijf in haar eigen, volledig ingericht en op een ziek kind afgestemd, vakantiehuis.

Peter Reijnders, de winnaar van de Benefietwedstrijd 2017, mag het volgend jaar bepalen waar de opbrengst van de wedstrijd van 2018 heen gaat.