Matchplay Clubkampioenschap 2018

Geplaatst: 05-09-2018

In het weekend van 1 en 2 september is door acht mannen en zeven vrouwen om het Clubkampioenschap Matchplay 2018 gestreden. Zowel de vrouwen als de mannen hebben op zaterdag twee ronden en op zondag een ronde gespeeld. Bij de dames wist Neli Nicolova het clubkampioenschap te veroveren. Bij de heren lukte dat Frank Werst.

Bij de inschrijving voor het kampioenschap meldden zich begin juli 24 heren en 8 dames. Om tot het aantal van acht deelnemende mannen in voornoemd weekend te komen zijn in juli en augustus twee voorronden gespeeld. Bij de vrouwen was dat niet nodig. Jammer alleen dat vlak voor het finale weekend, een zich terug heeft moeten trekken.

Er is op het scherpst van de snede geduelleerd. Matchplay kan snel afgelopen zijn. Maar ook lang(er) duren. Een aantal keren is het voor gekomen dat na 18 holes nog geen beslissing was gevallen. Er diende doorgespeeld te worden op hole 1 en zo nodig verder. De strijd bij de dames om de eerste plaats tussen Neli Nocolova en Ank Stolk was daar een sterk voorbeeld van. Pas op hole 4 viel de beslissing. Bij de mannen was een verlenging niet nodig. Daar viel de beslissing op hole 17.

De uitslag*

Dames

1. en Clubkampioen 2018: Neli Nocolova
  2. Ank Stolk
  3. Monique Kies
  4. Manon Belterman
  5. Stella De Breems
  6. Marion Reijrink

* Linda Timmerman is zaterdag geblesseerd uitgevallen

Heren

1. en Clubkampioen 2018: Frank Werst
  2. Roland van Gestel
  3. Jan-Pieter Hak
  4. Twan de Veth
  5. Bart Hampsink
  6. Filip Wijffels
  7. Ad Vugts
  8. Jeroen Rasenberg

Voor alle foto's, klik HIER.