Maandbeker Stableford Juli 2018

Geplaatst: 28-07-2018

Participeren

Maatschappelijk is participeren een actueel thema. Je niet beperken tot de eigen omgeving maar participeren aan de activiteiten van de gemeenschap. In feiten is dat ook voor onze vereniging van toepassing. Je niet beperken tot het golfen met je eigen “vriendjes” maar meedoen aan de activiteiten van onze club is toch onze gezamenlijke doelstelling. Deze spiegel werd mij voorgehouden toen ik gezellig op het terras zat te keuvelen met Corrie Verhoeven. Ik ben het hartsgrondig met haar eens. Maar daar koop je niet zo veel voor als de daad niet bij het woord wordt gevoegd. Na enkele jaren niet meer te hebben deelgenomen aan de strijd voor de maandbeker, heb ik na afstemming met de agenda van het thuisfront, me opgegeven voor de maandbeker (stableford) van juli. De  derde starttijd  werd aan ons toegekend. We vertrokken in een gezellige flight (Phil en Bart), zij wilden even als ik het spelletje serieus spelen. De verschroeide aarde van Joep zorgde voor extra lengte van de slagen. Het weer was aanvankelijk wisselvallig maar werd snel stabiel en aangenaam. Kortom omstandigheden om te scoren en dat lukte dus, 40 punten. Uiteindelijk hebben de laatste negen holes mij gered en kon ik als winnaar naar huis, sorry Marleen Aerts (ook Marleen had 40 punten).

Kortom het was een mooie golfdag met veel sfeer op het terras na gedane arbeid.

De hiervoor bedoelde aanmoediging heeft er voor gezorgd dat ik deze mooie dag heb mogen beleven. Laat het ook een aanmoediging zijn voor de passieve leden om ook mee te doen aan de activiteiten van de vereniging. De wedstrijdcommissie doet hun uiterste best om “golffeestjes” voor ons te organiseren. Daar heb je alleen maar profijt van als je daadwerkelijk participeert.

Ter afsluiting wil ik de wedstrijdcommissie danken voor hun activiteiten en in het bijzonder Corry Verhoeven voor het organiseren van de maandbeker wedstrijden. Zij doet dit al vele jaren en op voortreffelijke wijze, chapeau bas.

Reusel,  28 juli 2018

Groet
Jan Lemmens

Voor alle foto's van beide maandbekerwedstrijden zie FOTOALBUM