Loopt u een 9 of 18 holes ronde?

Geplaatst: 12-09-2017

“Is dit van belang dan, dat ik dit van te voren aangeef? “Jazeker! 50% van alle golfrondes in Nederland zijn tegenwoordig 9 holes rondes. Zo waarschijnlijk ook bij ons op de baan. Echter boeken velen van u een starttijd voor een 18 holes ronde en stappen er dan na 9 holes uit.

Jammer dat u dit van tevoren niet aangeeft. Want dan weten wij dat er plaats komt op hole 10. Hierdoor weten wij bijv. dat er sneller gelopen kan gaan worden vanaf hole 10 omdat er “ruimte“ ontstaat. Of zouden we meer leden en greenfeeers, voor een 9 holes ronde op hole 10 kunnen invoegen (indien nodig). Graag dus zorgvuldig hiermee omgaan.

Hoe geef ik dit bij het online reserveren aan?

U kunt een '9 holes ronde', bij het online reserveren van een starttijd bijv. via de website, aangeven door op '9 holes' te klikken (zie rode cirkel in de afbeelding hieronder. Uw keuze wordt dan groen). Deze keuze maakt u voordat u een starttijd aanklikt.

Ik heb bij het reserveren voor een 18 holes ronde gekozen, maar wil op de speeldag toch een 9 holes ronde spelen

Hebt u vooraf voor 18 holes gereserveerd en bepaald u op de speeldag zelf dat het er 9 gaan worden, verander dit dan aan de golfzuil door op de baan te klikken waarop u heeft gereserveerd bijv. 'GCMB 18 holes start tee 1'. Vervolgens klikt u uw flight aan en kunt u nog wijzigen naar 9 holes. Lukt dit niet? Dan kunt dit natuurlijk ook altijd doorgeven aan de receptie, zodat zij het aanpassen.
Geen probleem! Bij voorbaat dank.