Leden enquête 'Players First': uw mening telt

Geplaatst: 02-06-2017

In de nieuwsbrief van mei heeft onderstaand nieuwsbericht onder de horizontale lijn al gestaan.
Hierin werd globaal vertelt dat we in 2017 een enquête gaan sturen naar al onze leden, hoe dat wordt gedaan en waar het iniatief vandaan komt.

Aanvullende informatie:

• Meten is weten en UW MENING TELT!
  • Deze enquête heet 'Players First' en wordt vanuit een extern bedrijf, met goedkeuring vanuit het bestuur van de vereniging, de exploitant, de horeca en de golfacademy digitaal per mail verstuurd. Dit is dus geen reclame mail en u kunt de link in deze mail naar de enquête rustig en zorgeloos openen en invullen
  • De enquête is anoniem en uw privacy is hierdoor gegarandeerd
  • De verzending zal dit jaar gebeuren in 3 rondes steeds naar 1/3 deel van alle leden (random gekozen)
  • Alle leden zullen aan bod komen gedurende het jaar
  • Nieuwe leden zullen een andere enquête ontvangen dan leden die al langer dan een jaar lid zijn
  • Ronde 1 is al geweest in april en 1/3 van alle leden heeft dus al de mogelijkheid gehad om de enquête in te vullen.
    Dit hebben dan gelukkig ook al 133 leden gedaan. Dat is een mooi aantal van respons!
  • Ronde 2 zal in juni random gekozen naar een ander 1/3 deel van de leden worden verstuurd
  • Ronde 3 zal in oktober naar het resterende 1/3 deel van de leden worden verstuurd
  • De resultaten worden telkens na elke ronde met alle 4 de partijen (exploitant, vereniging, horeca en golfacademy) besproken
  • Aan het einde van het jaar, wanneer alle leden de kans hebben gehad om de vragenlijst in te vullen, zullen diverse resultaten ook met alle leden gecommuniceerd worden
  • In 2018 wordt dezelfde enquête weer gehouden en wordt gekeken of jullie mening omtrent bepaalde zaken/aspecten is verbeterd. Dat is natuurlijk waarvoor we het doen. De tevredenheid van onze leden verhogen!

Mocht u de enquête dus ontvangen per e-mail in de 2e ronde van juni of de 3e ronde van oktober, dan zouden wij het zeer waarderen en fijn vinden als u de enquête wilt beantwoorden. Zoals gezegd: UW MENING TELT! En des te meer leden de enquête invullen des te completer beeld wij krijgen.

Bericht enquête leden 'Players First uit de nieuwsbrief van april

De NGF, PGA en NVG wilden ons als golfclub/baan structurele meting van klanttevredenheid en -wensen aanbieden.
Hiervoor is in 2016 een samenwerking aangegaan met het Deense softwarehuis Raw Milk. Zij hebben samen met de Deense Golf Federatie een specifiek programma ontwikkeld voor golfbanen/clubs.

Pilot
Na een goed geslaagde pilot met 9 Nederlandse golfbanen is besloten het programma “Players First” uit te rollen in Nederland om hiermee de golfbanen, clubs, horeca en pro’s meer inzicht te geven in de beoordeling van hun diensten en producten door hun klanten. De ervaringen van de deelnemende banen met de pilot waren zeer positief en heeft hen duidelijkheid verschaft over de aan te pakken onderdelen van hun club/baan. Daarom gaan wij, samen met inmiddels ongeveer 50 andere golfbanen in Nederland, hier ook aan mee doen!

Enquêtes
Het systeem werkt met enquêtes die straks geautomatiseerd worden verzonden naar de spelers. De golfbanen krijgen inzicht in de resultaten d.m.v. een interactief dashboard dat een uitgebreid en interactief inzicht geeft.

Er zijn 4 enquêtes beschikbaar in het systeem:

• Nieuwe golfers
  • Bestaande leden
  • Greenfeespelers
  • Opzeggende leden

Regelmaat
Om doorlopend inzicht te hebben, ook in het effect van de aanpassingen die golfclubs/banen doorvoeren, worden enquêtes drie maal per jaar verzonden naar leden en nieuwe golfers. Steeds naar 1/3 van de database, zodat de spelers maximaal 1 enquête per jaar ontvangen. Als u dus een enquête per e-mail ontvangt, vragen wij daarom vriendelijk om deze serieus in te vullen. Daar schieten wij dus iets mee op en uiteindelijk natuurlijk u ook!

Benchmarken
Een veel gehoorde wens van golfclubs/banen is: “hoe doe ik het ten opzichte van de rest van het land?”. Eén van de sterke punten van de software is de mogelijkheid voor golfbanen om te kunnen benchmarken: alle resultaten kunnen worden vergeleken met het nationale gemiddelde.

Planning implementatie
Dit jaar wordt de 'leden enquête' verstuurd in april, juni en oktober.

Bekijk hieronder een video over de mogelijkheden voor ons als baan/club van het 'Players First programma'.