Ladies Trophy 2017 voor Liesbeth Hoeben

Geplaatst: 05-10-2017

Wat was het spannend dit jaar. Tussen de nummers 1, 2 en 3 zat er slechts 1 punt verschil bij aanvang van de laatste wedstrijd die altijd volledig meetelt. Daarna kwamen er een aantal dames met weer slechts 1 of 2 punten verschil, dat wil zeggen dat er nog vele in de running waren voor de eerste plaats. Ikzelf startte vanaf de tweede positie, dus een reële kans om de trofee voor de tweede maal in mijn 4 jarige golfcarrière binnen te halen.
De eerste 9 liepen echter niet helemaal vlekkeloos. Slechts 14 stableford punten, dus er moest wat goed gemaakt worden in de tweede 9. En dat heb ik gedaan! 24 stableford punten (5 pars) behaalde ik in de tweede 9 met dus het uiteindelijk resultaat van 38. Al snel bleek dat dit goed genoeg was om eerste te worden. Supertrots nu en het maakt mijn door een ski ongeval zo slecht begonnen jaar  weer een beetje goed!

Na de wedstrijd stond er een heerlijke high tea voor ons klaar. Met niet alleen een kopje thee maar ook een flesje wijn erbij. Wij begonnen met een kopje soep waarna een ronde van hartige hapjes doorkwam. Die ook nog werd gevolgd door een tweede ronde met zoete hapjes. Het was top, alleen een beetje veel. Dit vond de groep heren, die op de dinsdag achter de dames aanlopen, echter niet zo erg. Ook zij hebben er nog volop van kunnen genieten, dus in vele huishoudens is er dinsdagavond niet meer gekookt!

Terwijl er genoten werd van de high tea is er natuurlijk ook nog een prijsuitreiking geweest. Allereerst de dagwinnaars met de gebruikelijke zakjes ballen en daarna de winnaars van de Ladies Trophy competitie.
Voor diegenen die er niet helemaal van op de hoogte zijn. De LT is een competitie van de “best of 7” (ik had gelukkig al 6 meegedaan!) waarbij het meedoen aan de 7de laatste wedstrijd verplicht is om kans te maken om in de prijzen te vallen.
Voor de beste 10 was er een prijs. Diverse bonnen, de welbekende koekjes van van Hoppe en de felbegeerde beeldjes van Marleen Aerts. Van deze laatste mochten de nummer 2, Joske Baan,s en de nummer 3, Rietje van Eynatten, er een mee naar huis nemen. Voor mijzelf kwam er een geweldig schilderij, gemaakt door  Annelies Hendrickx, uit de koker. En natuurlijk de wisseltrofee die ik slechts heel even heb mogen vasthouden waarna deze weer in de prijzenkast verdween.

Al met al was het een geslaagde dag die weer perfect geregeld was door de dames van de organisatie. Dames, wederom bedankt hiervoor en voor al die dinsdagen dat jullie er zijn om ons een gezellige dag te bezorgen.
En voor wie nog nooit is geweest op dinsdag of ooit wel, maar al weer lang geleden: kom eens meespelen, het maakt niet uit wat je handicap is. Iedereen is welkom.
Wel even van te voren inschrijven. Er zijn funwedstrijden en competitiewedstrijden. Op de site kun je verdere details hierover vinden.

Voor de foto's van deze dag, klik HIER.