Laddercompetitie 2018

Geplaatst: 10-04-2018

Vanaf nu t/m 29 april 2018 is het weer mogelijk om in te schrijven voor de laddercompetitie (matchplay):

Iedereen met een handicap tot 54 kan meedoen. Deze wedstrijdvorm biedt de mogelijkheid om op een zelfgekozen moment een wedstrijd in competitieverband te spelen. Vorige jaren waren er veel aanmeldingen en enthousiaste reacties.

De spelers worden ingedeeld in poules. De poules bestaan uit maximaal zes personen. Deze zes personen spelen tegen elkaar op een zelf gekozen moment hun wedstrijden. Wanneer de wedstrijden moeten zijn gespeeld is te lezen in het reglement op de site (zie hieronder).

De poules worden op handicap zo homogeen mogelijk samengesteld. De spelvorm is matchplay met een handicapverrekening van 75%.

Iedere poule heeft aan het eind van de speelperiode een winnaar. Van 1 september t/m 22 september vinden de achtste en kwartfinales plaats. Op 29 september vinden de halve finales plaats en op 30 september de finale. Het aantal poules bepaalt het aantal wedstrijden voordat de winnaar bekend is.

Voor deze laddercompetitie wordt geen inschrijfgeld gevraagd.
De wedstrijdleiding berust bij Ad Vugts en Hans van Eynatten.

Verdere informatie staat in het reglement van de laddercompetitie op de site

De positieve elementen van de laddercompetitie:
1.U speelt wedstrijden in competitieverband.
2. U speelt uw wedstrijden op in onderling overleg afgesproken tijdstippen.
3. De beschikbare periode is ruim voldoende om uw wedstrijden te spelen.
4. U speelt Matchplay. Een wedstrijdvorm die weinig gespeeld wordt.
5. Het is een leuke kennismaking met andere leden van de golfclub.

We hopen dat u zich inschrijft en dat de laddercompetitie ook in 2018 weer op veel belangstelling mag rekenen.

Inschrijfmogelijkheden:

• Inloggen website, via PC of laptop, met lidcode+wachtwoord
    • Menu 'Leden'
    • Submenu 'Wedstrijden'
    • Kies je wedstrijd en schrijf in!
  • Inloggen WEB-app (m.eg4u.nl), via smartphone of tablet, met lidcode+wachtwoord
    • Menu 'wedstrijden'
    • Kies je wedstrijd en schrijf in!
  • Inloggen touchscreen-zuil 2 (rechts in entree clubhuis)
    • Clubpas voor de lezer houden
    • Kies wedstrijd en schrijf in!