Jeugdkampioenwedstrijd 9 holes op de grote baan

Geplaatst: 27-09-2018

Afgelopen zondag om 09:00uur ’s ochtends was de starttijd voor deze wedstrijd , wat ontzettend vroeg zeg voor 13 –  18 jarigen! Er hadden zich 10 jeugdleden aangemeld, dat was weinig, maar dat kwam omdat de andere kinderen meededen aan de golfsixeswedstrijd. We hadden 5 flights van twee gemaakt. Zo kon de wedstrijd lekker vlot doorstromen.

Fieke en Gilles startten als eerste, dat viel nog niet mee, Gilles had een geweldige afslag in gedachte, maar die belandde zelfs op de par drie baan!!! Oei, oei, toch geen voorbode dacht Gilles! Fieke sloeg met haar ijzer af, een mooie slag maar te ver naar rechts, dus er werd een provisionele bal geslagen. Gelukkig liep Twan de Veth mee om te zoeken en zo kon ze met haar eerste bal verder. Verder waren de afslagen prima, maar ook nog enkele bunkerslagen. Lotte en Thijs, Amber en Ronan, Matthijs en Lars en Belle en Ties begonnen de wedstrijd lekker. Helaas al snel viel de motregen en later ook nog een malse regenbui. Toch hadden deze deelnemers nog mazzel met het weer, want nadat zij binnen waren begon een echte stortregen. Er werden stabelefordpunten geteld en kaarten ingevoerd. Daaruit kwamen drie winnaars met allen 19 punten.

WINNAAR: Belle

2e plaats: Amber

3e plaats: Lars.

Neary   : Lotte
Longest: Ties

Het was een gezellige wedstrijd.