Jeugd is weer van start gegaan

Geplaatst: 05-02-2018

Zondag 28 januari 2018.

Onze eerste echte trainingsdatum, nieuwe versie. Vandaag is het doel, veel oefenen zodat we weer goed gevoel krijgen met onze golfclubs. Dat is ook nodig, want een veelgehoorde kreet was, "dit is de eerste keer weer dat ik golf sinds twee maanden!" Vandaag stonden er 8 'jeugdcoaches' klaar om de jeugd te begeleiden.....wat een enthousiasme! Het golfcircuit was uitgezet: 6 stations met putten en chippen. Chippen in kleine goaltjes en in een omgedraaide paraplu, chippen over de bunker in een groot vierkant of klein vierkant. Het waren flinke uitdagingen. We mochten niet eens voor onszelf de resultaten opschrijven, maar we werkten met een 'marker en speler', zo was het echt heel eerlijk. 18 jeugdleden hadden zich aangemeld, maar er kwamen 26 jeugdleden. Wat super gezellig weer, al die groene truien met oranje polo's. We moesten snel een station bijmaken, dat werd het slaan op de driving range, voor de gevorderde speler slaan tussen de palen van 80m, voor de anderen, naar gelang het niveau, in het net van 60 of 40m slaan. De mooiste ballen werden geslagen, maar precies tussen de palen bleek toch erg moeilijk, zeker als het vandaag de eerste aanraking met de clubs sinds lang was. De jassen gingen al uit nadat er een tijdje geoefend was, er werd hard gewerkt. Twee nieuwe leden deden ook vrolijk mee zelfs met goede resultaten. Iedereen kwam erg enthousiast van de baan, gezellig samen ranja drinken in het clubhuis met iets lekkers. De eerste echte trainingsles zat erop. Het was een succes.