In de wandelgangen....

Geplaatst: 01-03-2017

In de spreekwoordelijke wandelgangen komen ons wel eens verhalen ten gehore die niet kloppen of extra uitleg behoeven. Daarom wordt middels dit artikel uitleg gegeven over de drie onderstaande items:

1. Verenigingsdagen
2. Bedrijfsdagen
3. Gehele dag starten vanaf hole 10

1. Wat zijn verenigingsdagen?
Dit zijn dagen die de vereniging “koopt” bij de exploitant. Op deze gehele dag bepaalt de vereniging wat er gebeurd. Ook de inkomsten van die dag gaan naar de vereniging. De vereniging kan zelf bepalen voor welke activiteiten, wedstrijden, competities men een verenigingsdag inzet / koopt en hoe men vervolgens dus deze dag invult.
Voorbeelden hiervan zijn: NGF competitie dagen en de meeste shotgun wedstrijden.
Maar er is bijvoorbeeld niet gekozen voor: de clubkampioenschappen en maandbekers ed.

2. Wat zijn bedrijfsdagen?
Dit zijn dagen, buiten de woensdagen, die geheel voor de exploitant zijn. Op deze dagen kan een externe groep/bedrijf het gehele complex “afhuren”. Meestal worden de niet gebruikte starttijden op deze bedrijfsdagen aan de leden beschikbaar gesteld, maar dit hoeft niet of lukt niet altijd.

3. Waarom starten we wel eens de gehele dag starten op hole 10?
Als we dit 's morgens vroeg besluiten, i.v.m. nattigheid van de baan (dit gedeelte is droger), (nacht)vorst, werkzaamheden op bepaalde holes etc., dan moet dit i.v.m. de logistiek en organisatie de gehele dag blijven gebeuren. We kunnen dan niet gedurende de dag weer naar starten vanaf hole 1 gaan omdat mensen na hole 18 namelijk mogen doorspelen op hole 1.