Hoe kan ik mijn starttijd/flight wijzigen of annuleren

Geplaatst: 17-07-2017

In de nieuwsbrief van april heeft onderstaand bericht al gestaan.
Helaas leest niet iedereen de nieuwsbrief of maar deels. Daarom nog een keer deze berichtgeving!

We krijgen nog steeds vragen of opmerkingen over het feit dat men (leden) hun starttijd/flight niet meer krijgen gewijzigd of geannuleerd. Dit klopt! De reden hiervan is, zodat de baanbezetting optimaal wordt benut en eventuele fraude tegen te gaan. Hieronder alle belangrijke informatie omtrent het wijzigen, annuleren en aanmelden van uw reservering.

Het wijzigen / aanpassen / annuleren van uw gereserveerde flight (= samenstelling van spelers en de starttijd)

Als men binnen 24 uur van de gereserveerde starttijd nog iets wil wijzigen / aanpassen dient dit altijd via de receptie te gaan. Hierdoor weten wij wat er "speelt", tot op het laatste moment toe. Tussen 09:00 en 17:00 uur kunt u hiervoor bellen. Buiten deze tijden kunt u hiervoor een mail sturen. Wil men langer dan 24 uur voor de starttijd nog iets wijzigen of annuleren, dan kunt u (als hoofdboeker) dit wel gewoon zelf doen via het reserveringssyteem. Wijzigen / aanpassen houdt in medespelers verwijderen uit uw flight of medespelers toevoegen aan uw flight.

Voorbeeld 1:
Dus stel men wordt bijv. 's avonds om 23:00 uur ziek en u heeft de volgende ochtend een starttijd om 08:22 uur. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren en daarom kunt u gewoon een mail sturen naar info@golfclubmiddenbrabant.nl dat u deze starttijd wilt wijzigen of in zijn geheel wil annuleren, zodat wij hiervan op de hoogte zijn.

Voorbeeld 2:
Mocht bijv. om 23:00 's avonds blijken dat één van uw golfmaatjes toch de volgende dag als derde flightgenoot wil meespelen, terwijl u maar voor 2 personen om 08:22 uur heeft gereserveerd. Dit kan natuurlijk ook voorkomen. Geen probleem! U hoeft hiervoor niet te bellen of mailen, omdat deze persoon zichzelf aan de zuil in de entree van het clubhuis bij u in de flight kan bijboeken. Deze speler kan zichzelf op de zuil in de entree bijboeken op de volgende manier:

• Houd uw Midden-Brabant pas voor de paslezer onder zuil
  • Kies de baan (bijv. GCMB 18 holes tee 1)
  • Zoek de starttijd / flight waar u zichzelf wilt bijboeken en klik op de namen achter deze starttijd
  • Druk op 'reservering inboeken' en neem uw startbewijs (bon) in ontvangst

Zie hier een intructievideo waarbij Dirk zichzelf in de flight boekt die is gereserveerd door Joep (Joep is de enige speler op die starttijd).

Het aanmelden van uw starttijd op de speeldag op de golfbaan aan de zuil

Het merendeel is inmiddels aardig gewend aan het reserveringssysteem. Ook meldt bijna iedereen netjes op de speeldag zijn starttijd op de correcte manier aan bij de zuil in de entree. Super fijn!
Soms komt het nog wel eens voor dat u op de baan loopt terwijl wij u niet als "aangemeld" op de starttlijst terug kunnen vinden. Vaak komt dit dan door het feit dat men wel de midden-brabant pas voor de paslezer heeft gehouden bij de zuil, maar dan NIET op "aanmelden" klikt, maar op "etiket". Hierdoor wordt u NIET als aangemeld in de startlijst aangemerkt. Houd u hiermee rekening a.u.b. en klik op "aanmelden" (ook dan krijgt u netjes uw starttetiket, wat u bij u dient te hebben op de baan i.v.m. bewijsje van starttijd EN eventuele controle door de marshal)!