Herfsttrofee met wildsmaak goed bezet

Geplaatst: 31-10-2017

Dankzij de overgang van zomer- naar wintertijd waren zondag 29 oktober 100 deelnemers, verdeeld over 50 teams, al vroeg aanwezig om mee te dingen naar de prijzen voor de herfsttrofee wedstrijd. De spelvorm was stableford Four Ball Better Ball en om het aantal stablefordpunten op de scorekaart in de perken te houden was het met een 80% verrekening van de playing handicap.

De wind was behoorlijk maar zorgde er tegelijkertijd voor dat de regen verjaagd werd en ook binnen de perken bleef. Na afloop bleken er in totaal 15 birdies gevallen te zijn met als favoriete locaties hole 2 (4 stuks) en hole 4 (4stuks). De uiteindelijke winnaar was het team van Jan Dimmers en Jos Bierens met een score van 39 stablefordpunten. Zij mochten als eerste van de 10 prijswinnende teams kiezen uit de rijk gevulde tafel met wildgerechten. Zij werden op de voet gevolgd door 6 teams met een gelijke score van 38 stablefordpunten. Op basis van de prestaties op de laatste negen holes werd het team van Corrie Verhoeven en Wim van der Linden tweede. Phil van Herk en Twan de Veth werden derde. De volledige uitslag is terug te vinden bij de wedstrijden op deze website.

De herfsttrofee werd afgesloten met een heerlijk wildbuffet geserveerd door de Brasserie. Driekwart van de wedstrijd deelnemers namen hier ook aan deel.

Voor alle foto's, klik HIER.