Golfsixes League voor de jeugd

Geplaatst: 05-09-2018

KAMPIOEN OF TOCH NET NIET?........

Vrijdag 31 augustus werd op Prise d’Eau de laatste competitiewedstrijd van de Golfsixes League gespeeld. Wij speelden met twee teams in deze poule van Zuid–Nederland.

Het eerste team stond op de eerste plaats, maar met een ½ punt verschil van De Haenen en heel dicht erachteraan kwam Prise d’Eau. Deze avond zou dus zinderend spannend worden. Team 1 speelde tegen Dongen, op papier zou dit een fijnere tegenstander moeten zijn. Verder was het ook heel belangrijk wat het tweede team zou presteren, want daardoor kreeg die tegenstander minder punten.

Jurre en Tijn, Bowen en Pum, Mas en Joep speelden de wedstrijd. Allebei afslaan, de beste bal kiezen, weer allebei slaan en weer de beste bal kiezen enz. Tijn en Jurre speelden geweldig, het leek een makkie maar ze speelden heel geconcentreerd en het korte werk was heel goed. Bowen en Pum hadden een wisselende start, ze waren zelf niet tevreden over hun spel, ”het gaat niet” en m.n. Bowen schudde steeds zijn hoofd. Hij was erg gedreven en steeds met de uitslag bezig, hij vergat plezier te hebben. Dus een mentale oppepper was daar zeker nodig….en ja hoor het werkte, meer rust in het spel en het niveau kwam vanzelf, super knap! Mas en Joep vulden elkaar heel goed aan en haalden de nodige punten binnen, maar wat was nu de uitslag? Eerst lekker eten en toen kwam Ingrid, de jeugd coördinator van Prise d’Eau met de uitslag. Het tweede team eindigde op de een na laatste plaats, dat was erg knap. Op plaats drie eindigde De Haenen ……..dat was verrassend, nu werd het doodstil, wie eindigde op plaats twee?...........Prise d'Eau, dus …..Midden Brabant 1  was KAMPIOEN!!! Er klonk een oorverdovend gejuich, een complete ontlading! Ze vielen elkaar in de armen! En …er was een echte kampioensbeker!

GEWELDIG, Proficiat allemaal, super knap.

In september/oktober wordt de landelijke wedstrijd gespeeld en daarna de Beneluxwedstrijd, de data en plaats zijn nog niet bekend, maar we zijn nu al heel erg blij.