GOLFSIXES league (jeugd t/m 14 jaar): Regio Finale: Midden-Brabant - Leeuwenbergh

Geplaatst: 27-09-2018

Zondag 23 september 2018

11.00 uur, Bowen, Thijn, Jurre, Vincent, Thibaut, Joep, Pum en Mas hadden zich al gemeld voor de belangrijke kampioenswedstrijd. Ze hadden er heel erg zin in, alhoewel het weer zeker niet meezat.

Sommige waren wat gespannen, anderen vonden het alleen maar geweldig om deze wedstrijd te mogen spelen. Om 12.00 uur werd het startsein gegeven, inmiddels viel de regen er met bakken uit. Het was kil, maar er waren ook erg veel toeschouwers en die waren razend enthousiast. Manja van de PGA was aanwezig om te kijken of de wedstrijd goed en eerlijk verliep.

We speelden op de par drie baan, op hole 1 startten Jurre en Thijn, op hole vier startten Bowen, Thibaut en Joep en op hole zeven startten Vincent, Pum en Mas.

Wat werd er goed gespeeld zeg, de ballen vlogen richting de vlag en team 1 speelde zelfs pars en birdies, geweldig daar kon Leeuwenbergh niet tegenop, maar ook team 2 en 3 speelden geweldig. Je kon aan het spel niet zien dat het  hondenweer was. Drijfnat maar erg voldaan kwamen ze binnen. Handdoeken werden snel uitgedeeld. De meisjes van Leeuwenbergh probeerden zelfs met de fohn hun schoenen te drogen. Robert trakteerde op warme chocolademelk met slagroom om weer op temperatuur te komen, heerlijk. Nu werd er geteld ……..

De uitslag……..Midden-Brabant had met elk team met 2,5 -0.5 gewonnen.
Totaaluitslag dus 7,5 – 1,5. Geweldig wat een overwinning.

Op 4 november wordt in het Gooi de landskampioenwedstrijd gespeeld, ’s ochtends de halve finales en ’s middags de finalewedstrijd en de wedstrijd om de derde en vierde plaats.

We wensen ons golfsixesteam alvast heel veel plezier en succes.