Finale Donderdag Kampioenschap

Geplaatst: 24-09-2018

Mixed Donderdagkampioenschap: Harrie zijn laatste wedstrijd telde mee!

Dat de finales bij de mixed wedstrijden niet altijd voorspelbaar zijn bleek wel op donderdag 20 september bij de finale van het Mixed Donderdagkampioenschap. Harrie de Man werd uit een ogenschijnlijk niet te winnen positie toch de kampioen. Harrie geeft hieronder het relaas van zijn overwinning.

Het is een beetje een frisse ochtend. Maar dat verandert snel. Ik begin als ongeveer 13de op de ranglijst samen met mijn flightgenoten Jetty Schuurmans en Ben Niesink aan de finale. Illusies om te winnen had ik niet gelet op mijn laatste scores in de wedstrijden. En bovendien ik sta negen punten achter op de nummer 1 Nettie van Roessel. Ach Manneke toch dat haal je niet in. Maar ik ga mijn best doen heb ik tegen Toke van de wedstrijdleiding gezegd. Gezien de ontspannen sfeer in de flight speelde ik goed. Er kwamen zelfs parren en dan schieten de punten omhoog. Ook hole 17 en 18 waar ik meestal niet scoor gingen goed. Ja, dan kom je binnen met 44 stablefordpunten! En natuurlijk informeren hoe de anderen hebben gelopen. De dagprijs dat zou wel lukken met dat aantal. Maar 9 punten meer dan Nettie? Nummers 2, 3 en 4 Wim  Smolders, Peter Brekelmans en Dietje Evers zijn ook keien in golfen. Hoe zouden zij gescoord hebben? Ja hoor, de uitslag kwam en de dagprijs was binnen. Maar dan wordt het spannend. Er kan altijd nog een speler een uitschieter gemaakt hebben. Maar nee, ook die overwinning was binnen en ik werd overstelpt met een trofee, een plaquette en tegoedbonnen van Club, felicitaties etc. Ik genoot ervan. Kortom een geweldige dag. Minder is dat ik 4 slagen minder mee krijg maar daar kom ik wel overheen. Bedankt wedstrijdleiding, flichtgenoten, greenkeepers en alle medespelers voor deze fantastische dag.

Groetjes Harrie de Man

Voor alle foto's, klik HIER.