Finale American Strokeplay Mixed

Geplaatst: 02-10-2017

Chris van Gorp wint American Strokeplay kampioenschap 2017

In ons maandagmorgen golfgroepje waren het dit jaar veel terugkerende opmerkingen .”Die balletjes (onze inleg) zullen wel weer naar dieje ‘Vugurp’ gaan, de duikboot”.  Nu weet ik zelf wel beter met jaarlijks meer dan 20 ingeleverde qualifying kaarten en dus een zeer uitgebalanceerde handicap die weliswaar de laatste jaren een stijgende=hogere lijn te pakken had. Waarschijnlijk de resultante van de leeftijd en daarbij horende veranderingen. Maar opeens loopt het dan toch allemaal weer als vanouds, de goede scores volgen elkaar in rap tempo op en van 17.1 half juli kwam er inclusief  een superronde begin september plotsklap 13.0 achter mijn naam te staan.

Zo moet je dus de finaleronde in. Met een voorsprong van 8 punten (leek comfortabel) op eerste belagers Netty van Roessel en Ko van de Grint. Maar na 9 holes hadden mijn ‘concurrenten’ al  respectievelijk 5  en 4 punten weggemaaid. Op 10 toch weer een puntje terug gesnoept welke op 11 weer afgegeven werd. Een uitdraaiende put op 13 en dat was 6, evenwicht op 14 en 15, prachtige afslag op 16 en toch ……verknallen om direct voor de dubbelneary te gaan, zandbak. Stand gelijk, 8 slagen als sneeuw voor de zon verdwenen. Met enig geluk status quo na 17. Dan op naar de laatste,  met twee naar de green???, bal in de rough rechts, @&$/, eruit is prima, tegenstander ook niet lekker.., dan in drie er maar op, gelukt, concurrentie in het water en dus met 6, wedstrijd toch nog open maar dan wel een tweeput maken. EIND GOED AL GOED en met het minimale verschil van 1 punt mocht ik nadien de trofee in ontvangst nemen van onze Corrie Verhoeven. Zij had haar zaakjes goed geregeld en CLUB bereid  gevonden om de prijzentafel van de Mixed American Strokeplay kampioenschappen te vullen. Ook dank hiervoor namens alle deelnemers.

Op naar 5 oktober de volgende FINALE (donderdag kampioenschap) en we gaan natuurlijk voor de dubbel met daarin vrijwel dezelfde tegenstand. We zullen zien.

Groet Chris van Gorp

Voor alle foto's, klik hier.