Fairways zijn belucht: tijdelijk local rule

Geplaatst: 30-03-2017

Afgelopen maandag, dinsdag en woensdag (27, 28 en 29 maart) zijn de fairways belucht. Door het beluchten van de fairway krijgen de wortels meer zuurstof en dat bevordert de groei en de weerbaarheid van het gras.

Vanwege de onstane beluchtingsgaten geldt tijdelijke deze plaatselijke regel:

Tijdelijke plaatselijke Regel Beluchtingsgaten

Een bal die door de baan in of op een beluchtingsgat terechtkomt, mag zonder straf worden opgenomen, schoongemaakt en gedropt, zo dicht mogelijk bij de plek waar deze lag, maar niet dichter bij de hole. Bij het droppen moet de bal eerst een deel van de baan raken dat door de baan* is.
Op de green mag de bal die op een beluchtingsgat terechtkomt geplaatst worden op de dichtstbijzijnde plek, niet dichter bij de hole waar een dergelijke ligging wordt vermeden.

Straf voor overtreding van de plaatselijk regel:

• Matchplay: verlies van de hole
  • Strokeplay: Twee slagen

* Door de baan: het gehele baangebied behalve Afslagplaats, Green en Hindernissen.

Foto 1:

Foto 2: