De zuil of Midden-Brabant pas werkt niet meer?

Geplaatst: 17-07-2017

Het komt soms wel eens voor dat de Midden-Brabant pas niet reageert bij één van de zuilen in de entree of het clubhuis. Dat is vervelend! Echter wordt dan al gauw geroepen dat de zuil of pas kapot is. Dit is zeer zeker niet het geval. Bovendien wil dan een enkeling nog wel eens op 'eigen houtje' (maar wel goed bedoeld) de zuil gaan resetten door uit en aan te zetten. Dit is echter NIET nodig en slecht voor het apparaat.
Het niet reageren van de zuil op een pas heeft een simpele verklaring en een nog simpelere oplossing!

De oorzaak

In 99% van de gevallen dat de zuil niet lijkt te reageren komt dit doordat de cursor/muis/streepje niet in de bovenste balk van de 2 witte balken op het beginscherm knippert. Dan zal de pas inderdaad niet reageren.

De oplossing

Dit is op te lossen door simpelweg even de bovenste witte balk aan te tikken met de vinger. U zult zien dat dan de cursor/muis/streepje weer knippert in die balk en dat de pas vervolgens gewoon zal reageren.