Clubkampioenschap Strokeplay Dames 2018

Geplaatst: 05-06-2018

In het vorige weekend, 27 en 28 mei zijn de Clubkampioenschappen strokeplay van Midden-Brabant gehouden. De wedstrijdleiding heeft me gevraagd of ik daarover een stukje wil schrijven.

Volgens mij heb ik zo lang onze club bestaat alle wedstrijden meegedaan aan dit  kampioenschap. En zoals zo vaak was het weer heel erg warm. Er deden jammer genoeg dit jaar maar 4 dames mee. Ik heb de drie rondes met veel plezier gelopen met Neli.  Linda liep drie rondes met Rietje van Eynatten. Ik dank mijn medecompetitors voor de geleverde strijd en de sportiviteit. Ik heb er ook veel respect voor dat Rietje deze uitdaging is aangegaan. Hulde!

De eerste dag had ik na twee rondes een flink gat geslagen. Maar de tweede dag ging het toch bijna nog helemaal mis. Een fikse onweersbui met flitsen over de baan brachten mij zo van slag dat ik over twee holes liefst 18 slagen moest noteren. Ik vond dat er al enige tijd sprake was van een onveilige situatie en dat er eerder afgeblazen had moeten worden. Gelukkig kon ik nog herstellen en mocht ik de trofee voor de dames in ontvangst nemen. En mag ik me een jaar lang Clubkampioen Dames noemen. Ook natuurlijk hartelijke felicitaties voor de kampioen bij de Heren Jan Pieter Hak en de kampioen American Strokeplay Fini Verstappen.

Voor en tijdens dit kampioenschap heeft de organisatie hard gewerkt, waarvoor dank. Er ging dit kampioenschap veel goed maar er was zeker ook kritiek. Naar mijn mening was dat terechte kritiek die ter harte genomen moet worden. Alleen al omdat we er samen voor moeten zorgen dat het volgend jaar beter en geanimeerder wordt en er veel meer leden gaan meedoen.

Ank Stolk