Clubkampioenschap American Strokeplay 2018

Geplaatst: 04-06-2018

Zaterdag 26 mei, lekker droog weer, maar warm.
Een gezellige flight, Noud van de Put en Huub Reekers.
Aan materiaal ontbrak het niet in deze flight, de nieuwste afstandmeters en nog een kijker voor heel nauwkeurige meting.
Ik had een fijne eerste afslag. De kop was eraf, lekker met een 5-je van hole 1 af, nu verder.
Onze flight straalde een enorme rust uit dat hielp enorm. Daardoor scoorden we ook goed. Noud en ik zaten qua uitslag elkaar op de hielen.
We waren heel blij dat we konden gaan zitten, drinken en genieten. Morgen pas de volgende wedstrijd, dat was voor de echte strokeplayers wel anders!

Zondag startte ik als laatste op hole 10 met Hein Hermans en Ronan Hermans.
Ronan golft bij de jeugd en kende ik dus al. Heel leuk dat hij zich opgegeven had. Voor zowel vader als zoon was het de eerste ervaring met deze wedstrijd.
Ze waren er beiden erg op gebrand te winnen! Ronan sloeg geweldige ballen, maar natuurlijk liep er ook wel eens wat minder goed. Dat was wat moeilijk voor zijn gemoedstoestand !
Het was een enerverende wedstrijd op deze hete zondag, waar we ook nog een onweersbui moesten verwerken in de schuilhut. Dat was overigens ook erg gezellig, met muziek en dans, de stemming zat er goed in.
Het was een zware wedstrijd en ik had geen idee wat mijn score was. Het voelde niet zo goed.
Even de scores vergelijken en invoeren. Dan denk je het langverwachte antwoord te krijgen op je uitslag, maar stom stom stom, we hadden de score verkeerd ingevuld dus nog langere spanning. We controleerden het nog enkele keren en uiteindelijk was het zover.
De eerste plaats voor ondergetekende, op de voet gevolgd door Ronan en zijn vader. Ze hadden een geweldige prestatie geleverd voor deze eerste keer!

Het was weer een heel gezellig weekend met een grote dank aan Mary en Henk die alles zo goed georganiseerd hadden. Het is zeker niet makkelijk als organisatie het iedereen naar zijn / haar zin te maken.

Finy verstappen