Bunker zand: te hard, te zacht, te nat, te droog....?

Geplaatst: 23-08-2019

In de wandelgangen horen we van leden wel eens iets over het feit dat de bunkers niet consistent zijn. Uit Players First (enquête) blijkt gelukkig dat de bunkers verder over het algemeen prima scoren (een 7.2) en zelfs 0.1 punt hoger dan het landelijke gemiddelde (een 7.1)....

Toch willen we graag middels dit artikel van de Amerikaanse Golffederatie graag toelichten waarom de consistentie van bunkers een zeer moeilijk verhaal is. Daarnaast is, na de greens, de bunker ook de grootste kostenpost. Wij hebben er in ons beleid voor gekozen om de bunkers zo goed als mogelijk te onderhouden als we kunnen, maar geen prioriteit te geven aan dus bijv. de consistentie van deze bunkers. Dus mede omdat dit hoge kosten met zich mee neemt en we dit geld dan liever in andere onderdelen van de baan investeren, maar dus ook zeer zeker omdat de consistentie van bunkers gewoon een lastig verhaal blijkt te zijn!

Lees hieronder waarom (of klik hier voor de website van de USGA).

En zoals ze in dit artikel ook afsluiten. Onthoud: bunkers zijn hindernissen in t golfspel, dus tip: niet inkomen!