Bericht van greenkeepers

Geplaatst: 25-08-2017

Wij als greenkeepers kwamen onderstaand artikel tegen in een landelijk golfblad en website. Wij wilden dit onder uw aandacht brengen.

Beste golfers,

Het is vrij simpel: wen er maar aan. Golfbanen zullen te maken krijgen met strenge regels als het om het gebruik van bestrijdingsmiddelen en water gaat. En wat H2O betreft: de klimaatveranderingen worden ook merkbaar in de vorm van meer en meer korte, hevige buien.
Of Donald Trump het er nu mee eens is of niet. Golfbanen zullen maatregelen moeten treffen om die excessieve hoeveelheden regenwater te verwerken.

Wat bestrijdingsmiddelen betreft: golf heeft nog iets meer dan 2 jaar om bij de overheid aan te tonen dat in sommige gevallen er echt een 'medicijn' nodig is. Maar dan zal de golfbranche ook laten zien dat er alles aan wordt gedaan om het gebruik van de bestrijdingsmiddelen drastisch te beperken. En het is heel simpel: als een baan daar niet aan mee wil werken, dan gaat het hek op slot. Echt waar!

De kleur van de baan is niet bepalend voor de speelkwaliteit. En je kunt het maatschappelijk niet verkopen dat je onbeperkt water gaat sproeien. Dit alles zullen clubs hun leden en greenfeespelers moeten vertellen. Gelukkig doet de NGF er ook alles aan om ons daarbij te helpen.

De greenkeepers