Verslag Midden-Brabant Beker 2016

Geplaatst: 25-04-2016

Op zaterdagmorgen 23 april was het zover, 58 dames en heren gingen de strijd aan om de Midden-Brabantbeker Shotgun 2016. Wat mijzelf betreft had ik geen al te hoge verwachtingen. Ik had namelijk op vrijdag bij de heren inloopwedstrijd al een zeer goede ronde gelopen en twee dagen achter elkaar zeer goed spelen was mij nog niet ten deel gevallen.

Ik was ingedeeld in de flight samen met Annelies Nijhuis en Wim Vennix. Wij hadden het “geluk” om op hole 12 te mogen starten. Dus was het snel de koffie opdrinken om op tijd op de afslagplaats aanwezig te zijn. Om klokslag negen uur zou het startschot klinken maar helaas was de sirene defect, verloren of niet meer aanwezig (dat is me niet duidelijk geworden) daarom stond iedereen op zijn polshorloge te kijken tot de kleine wijzer op 9 stond en de grote op 12 stond. Diegene met een digitaal horloge natuurlijk tot er 09.00 in het scherm verscheen. Vol goede moed gingen we van start. Ondanks dat Pluvius aan het begin én aan het eind van de ronde van zich deed spreken, heb ik zeer genoten. Tussen de momenten van vertwijfeling, voornamelijk bij het putten gingen ze net langs de hole of liepen de green weer af (volgens mij hadden de greenkeepers vanmorgen een satanische bui) en de momenten van voldoening dat de bal de richting inging zoals ik hem wilde hebben wij veel gelachen. Wellicht was dit ook te danken aan het ” hartversterkertje” die Wim ons halverwege aanbood. Na de laatste hole was het snel terug naar het clubhuis om de kaarten in te voeren . Omdat ik mijn stableford punten nog niet op de kaart had ingevuld was ik zeer verrast van mijn totaalscore. Na even zoeken waar we de kaart konden inleveren was het tijd voor lekker borrelen en napraten.

Uiteindelijk was er de prijsuitreiking. Helaas was vandaag de Marshall te actief. Nadat hij iedereen gecontroleerd had of zij/hij een pitchfork bij zich had (wat zeer goed is) haalde hij de scoreborden van de neary en de dubbel neary ietwat te snel weg (alle flight’s namelijk nog niet gepasseerd). Gelukkig had de wedstrijdleiding daar een mooie oplossing voor ….verloten. De prijzen (een portie bitterballen) waren zeer snel geïncasseerd en verorbert. Toen ik de score van de vierde en derde plaats hoorde was ik zeer verbaasd! Dit kon toch niet waar zijn er is toch wel iemand met een hogere score? De tweede plaats was voor mijn flightgenote Annelies Nijhuis. Toen pas drong het tot me door dat ik gewonnen had. Langs deze weg wil ik alle winnaars feliciteren en de wedstrijdleiding bedanken voor haar inzet en enthousiasme. Langs deze weg wil ik ook de greenkeepers bedanken. De fairways liggen er schitterend bij en omdat iedereen zijn of haar pitchfork bij zich had zullen de greens er nu ook nog mooi bijliggen.

Met vriendelijke groet,
Louis Küster

Klik hier voor de overige foto's van deze dag.