Verslag + Uitslag Jeugdkampioenschap

Geplaatst: 26-09-2016

25 september 2016

Het is 11.15 uur en de eerste jeugdleden druppelen al binnen voor de kampioenswedstrijd. Het is een super zonnige dag, stralend weer, heerlijk.
Na een korte tijd staat er al een hele rij voor de wedstrijdtafel.
Ouders met jeugdleden en op de tafel staan 2 bakjes super mooie tees en een mandje met lekkers erin voor onderweg en ook nog een ingepakt golfballetjes met twee tees, die worden allemaal aan de deelnemers uitgedeeld.

Dus eerst handen schudden en je melden bij de wedstrijdcommissie.
Er wordt meteen uitgelegd hoe de wedstrijd gespeeld moet worden.
Met elke flight loopt gelukkig een begeleider mee, want en marker zijn en telling bijhouden en ook nog zelf spelen.......

Er zijn twee categorieën: de eerste spelen van oranje tees en spelen negen holes.
De andere spelen van de paarse tees en spelen zes holes.

Gauw nog even inslaan, want wat gebeurt daar bij de eerste tee, alle deelnemers staan er en ook nog de ouders wat eng!Iedereen applaudisseert ook nog als je goed afslaat , dus dat maakt het nog spannender. Eerst op de foto met je flightgenoot en dan begint het.
Die eerste afslag: Robert, Duane, Finy en de wedstrijdcommissie stonden te kijken, wat een geweldige afslagen, de een nog mooier dan de andere en zo ver.

Super! We waren verrast. Het spelniveau was gestegen het zag er echt goed uit.
Ook de doorstroming door de baan viel niet tegen op een enkel smetje na maar die werden door de wedstrijdcommissie erop aangesproken.

"Deze hole heb ik echt goed gespeeld, bijna een par!"
"Na twee holes kwam ik in mijn spel, eindelijk gingen de ballen recht"

Op hole 7: "een super mooie afslag ter hoogte van de vlag, maar o jee nog twee chips en drie putts nodig!"
Moegestreden maar voldaan komen ze binnen, nu nog tellen! Gelukkig strokeplay, dus hoeven we de moeilijke stablefordpunten niet uit te rekenen. De kaart nog tekenen en inleveren bij de wedstrijdcommissie . Ondertussen ranja drinken en een ijsje eten.
Nu wordt het echt spannend wie heeft er gewonnen.
Er zijn twee wisselbekers voor elke categorie en drie bekers voor elke categorie: goud, zilver en brons.

Bij categorie 9 holes is de uitslag als volgt :

• Belle goud
  • Anne zilver
  • Bowen brons

Categorie 6 holes:

• Jules goud
  • Joep zilver
  • Pien brons

Allemaal van harte gefeliciteerd!
Het was een super gezellige sportieve wedstrijd waar iedereen heeft laten zien dat er veel geleerd is in de lessen en de junior league wedstrijden.

Voor alle foto's, klik hier.

Hieronder een foto van de trotse winnaars: