Verslag 2e wedstrijd PGA Junior League

Geplaatst: 30-06-2016

Vrijdagavond 24 juni

Om 17.30 moesten we op de Golfclub van de Efteling aanwezig zijn .
Het was weer prachtig weer en we hadden er veel zin in. Wel een beetje raar, ben je op de Efteling maar daar zie je niets van het sprookjesbos of de attracties!

Toen we binnenkwamen werden we weer met twee armbandjes ontvangen en we moesten ook opgeven of we frikandel of kroket wilden eten na de wedstrijd. De flightindeling was al gemaakt .
We speelden op de grote baan holes 10 t/m 18, het was Shotgun , dus als je het slecht trof moest je heel ver lopen en ook weer ver teruglopen.Op de grote baan spelen was erg leuk het was vanaf de blauwe tegels net als bij ons de paarse tegels. Het enige nadeel was de grote afstanden lopen.

We begonnen om 18.30 uur en waren pas om 21.30 uur klaar. Het was erg spannend.
Als we een flag  ( 3 holes) wonnen, kregen we een armbandje en gelijk spel was niet genoeg want dan won niemand een armbandje. We waren vreselijk moe na deze wedstrijd, het was ook flink warm.We waren ontzettend blij toen de marchal ons met de buggie op kwam halen, super vet in de buggie rijden!

Binnen stonden de koks al klaar met  een grote frietpan, daar mocht je zelf de friet op je bord scheppen. De drank mocht je ook zelf tappen, zelfs de mayonaise, mosterd of ketchup mocht je zelf op je bord doen. Het verliep allemaal heel gezellig.
Toen kwam de uitslag:  Midden  Brabant had gewonnen met 71/2 - 41/2 geweldig
Al twee wedstrijden gewonnen!

In september zijn er nog twee wedstrijden bij Haenen en Prise d'Eau en de laatste wordt bij ons gespeeld, maar dan mogen wij niet meespelen.