Matchplay Kampioenschap 2016

Geplaatst: 26-06-2016

In het weekend van 25 en 26 juni is bij zowel de Heren als de Dames om het Clubkampioenschap Matchplay gespeeld.
Er is door alle spelers en speelsters felle strijd gevoerd.

Het sterkst kwam dit tot uiting in de 1ste ronde waar bij Marion Reijrink en Paula Smulders pas op de 21ste hole de beslissing viel.

Bij de strijd om het uiteindelijke kampioenschap was het bij zowel de Dames als de Heren tot de laatste hole ongemeen spannend. Wie wordt de Kampioen van 2016.

Bij het betreden van de afslag op hole 18 stond Linda Timmerman 1 up. Voor haar rivale, Ank Stolk, de opdracht de hole te winnen om op de 19de hole het pleit in haar voordeel te beslechten. Dat betekende gecalculeerde risico’s nemen. Het mocht echter niet baten. Linda werd voor de derde keer op rij Dames Clubkampioen Matchplay 2016.

Bij de heren hielden Frank Werst en Roland van Gestel elkaar na het spelen van hole 18 nog steeds in evenwicht. Besloten werd de 6de hole te spelen om tot een beslissing te komen. Mocht dat niet lukken, dan nogmaals de 18de te spelen. Beide spelers lagen met hun 3e slag op de green. Toeschouwers meenden zelfs voor Roland een Eagle te kunnen noteren. Bij nader beschouwen bleek het echter de pin van hole 3 te zijn. De winnaar van deze hole werd Frank. Hij werd daarmee de Heren Clubkampioen Matchplay 2016.

Het gehele weekend kenmerkte zich door afwisselend zon en regen. Op zondag zelfs met onweer, waardoor de voortgang van de wedstrijd enige vertraging opliep. Het mocht de geanimeerde sfeer niet bederven.

Uitslag:

Dames                                                Heren

1ͤ en Kampioen Linda Timmerman  1e en Kampioen Frank Werst

2e  Ank Stolk                                        2e Roland van Gestel

3e  Marion Reijrink                              3e Ad Vugts

Voor alle foto's, klik hier.