Fun Factory: Super gaaf!

Geplaatst: 20-07-2016

Het lustrumweekend was begonnen, FEEST, dus ook voor ons, de jeugdleden. Het was hartstikke mooi weer en we hadden er zin in.
Na school gauw een korte broek aan en snel richting de golfclub. Bijna iedereen had een paar vriendjes of vriendinnetjes meegenomen.
Robert en Finy moesten een tijdje puzzelen om de indeling te maken want we wilden natuurlijk allemaal met onze vriendjes bij elkaar en het moesten 10 groepen van ieder 7 jongens en meisjes worden.
Alle spellen waren al klaargezet. Overal lagen ballen en bij veel spellen ook kunststof golfclubs. De hele driving range en het grasveld ervoor was volgebouwd.
Er stonden 12 vrijwilligers klaar om te horen hoe het moest. Nadat iedere vrijwilliger de armbandjes voor zijn groep kreeg en de indeling bekend was gemaakt konden we beginnen.

Alle spellen werden uitgelegd. Na elk spel kon je twee golfballetjes als team verdienen, maar als je niet je best had gedaan of te weinig punten had gehaald dan kreeg je er maar 1 of zelfs helemaal niets.
We begonnen met een warming up. Daarna gingen we naar een groot dartbord. Daar moesten we een bal tegenaan proberen te slaan en dan kijken hoeveel punten je had gehaald.

Verder waren er nog kleine borden waar ook cijfers opstonden, maar die hield iemand van het team vast. Als je de bal sloeg naar die persoon en die ving deze met het bord op, dan plakte de bal vanzelf aan het bord vast. Je kon daarmee weer veel punten verdienen.

Zo was er ook een boter kaas en eieren spel waar je drie op een rij moest proberen te putten. Dat viel niet mee omdat het gras behoorlijk dik en hoog was. De spellen waren erg leuk en er werd heel enthousiast en hard gewerkt.
Tegen het eind zagen we een friet en snackwagen aankomen die bij ons naar binnen reed en vlak bij het veld parkeerde. Vijf groepen mochten friet gaan halen en daarna de andere vijf groepen. Er stond ook limonade klaar en we mochten een snack uitkiezen: kroket, frikandel, viandel, kaassoufflé, nasi- of bamischijf. Je kon gewoon kiezen wat je lekker vond. Cool.
Daarna reed er nog een wagen het golfterrein op! De ijscowagen van Bart, die we nog van vroeger kenden van het clubhuis. Super gaaf. Je mocht weer kiezen of je een of twee bolletjes en met snoepjes of nootjes wilde.

Het is echt een heel geslaagd feest geworden. Toch wel een beetje moe gingen we vol verhalen naar huis.

Als je alle foto's wilt zien moet je hier klikken