Dames Senioren 1 Kampioen

Geplaatst: 12-05-2016

Van Harte Gefeliciteerd dames.

Donderdag 12 mei jl. was het zover. We vertrokken al vroeg in de ochtend richting Gulpen, zodat we op tijd zouden arriveren op de Zuid Limburgse golfclub voor onze laatste bloedstollend spannende competitiedag. Extra spannend omdat Toxandria, Gendersteijn en Midden Brabant niet alleen het zelfde aantal wedstrijdpunten hadden maar ook ieder evenveel + en - punten. Dus vandaag ging het er om. Onze tegenstander vandaag was Gendersteijn. Het weer was heerlijk, niet te warm, niet te koud, niet teveel wind. De baan toonde zich van haar mooiste kant, brede fairways, moeilijke greens, mooie vergezichten, ik hoorde mijn tegenspeelster zelfs zeggen: "zelfs het onkruid is hier mooi"! Na de eerste 9 holes greensome was er nog niets beslist, het kon nog alle kanten op. Toxandria wint uiteindelijk de greensomes en de singles van De Gulbergen met 11 - 7.  Wij winnen de greensomes en de singles van Gendersteijn met 15 - 3. De uitslag: Midden Brabant en Toxandria hebben elk 6 wedstrijdpunten. Midden Brabant 45 + punten en 27 - punten, Toxandria 41 + punten en 31 - punten. Wij eindigen welverdiend als bovenste in de poule, en promoveren naar de 2e klasse. We kijken terug op een zeer geslaagde competitie met een gezellig goed op elkaar ingespeeld team. Met dank aan onze pro Robert Jones die ons in de wintermaanden training en baanlessen heeft gegeven en ons coursemanagement heeft bijgebracht. Wij genieten nog even na van onze overwinning, om ons in het najaar op te maken voor het nieuwe competitie seizoen.

V.l.n.r. Finy Verstappen, Jolanda vd Put, Gemma Zwerts, Ans van Kuringe, Jeske van Geffen, Marleen Aerts
Niet op deze foto: Rietje van Eynatten, Mary Snoeck, Marion Reijrink