American Strokeplay kampioenschap 2016

Geplaatst: 10-10-2016

Finale American Strokeplay kampioenschap 2016

Donderdag 6 oktober was het zover, we speelden de finale American Strokeplay 2016.

Omdat de startlijst was samengesteld volgens de stand van de competitie, na zes wedstrijden, bestond onze flight uit de nummers 4 t/m 6 en liep ik met Dre van Gerven en Hans-Peter Santegoets. Er was nauwelijks verschil in de stand tussen de nummers 3 t/m 8.

Het was fris bij de start en wat winderig maar goed golfweer en de baan lag er zoals steeds erg goed bij. Na negen holes had ik netto 36 slagen en stond ik een paar slagen voor op Dre en Hans-Peter en begon ik voorzichtig aan de 3e plaats te denken, voor mijn gevoel was de afstand naar de 2e en vooral 1e plaats namelijk veel te groot.

Ook de 2e negen holes gingen goed en wij kwamen binnen met een netto score voor mij van 71, Dre 78 en Hans-Peter 79 slagen, vertaald in stableford had ik een score van 37 punten.

Bij de prijsuitreiking bleek dat mijn 71 slagen genoeg waren voor de dagoverwinning en tot mijn verbazing kwam ik in de totaalscore van het kampioenschap uit op de eerste plaats.

Extra fijn was het toen bleek dat de CBA -2 was en ik dus 1,5 punt zakte met mijn handicap.

Ik ben blij en trots met mijn trofee en natuurlijk ook op de wisseltrofee voor 2016.

Veel dank aan Peter Reijnders en Hans van der Zwan voor de organisatie van deze wedstrijd en natuurlijk voor de complete commissie voor de werkzaamheden door het hele jaar en ook dank aan de greenkeepers, wat hebben we een mooie baan en wat zorgen jullie er goed voor.

Joop Daamen

Klik hier voor alle foto's.